Madrid (04-04-2013 / 06-04-2013)

Bij aankomst op het station was het even zoeken naar de metro. Nadat we deze eenmaal gevonden hadden, besloten we vast naar de halte te gaan waar we onze Spaanse vriendin Teresa zouden ontmoeten. Wel was dat pas 6 uur later, maar dat zouden we dan wel zien. Aangekomen op dat station zagen we geen…

read more →

Barcelona (02-04-2013 / 04-04-2013)

Eenmaal van het schip was het een behoorlijk eind lopen naar de dichtstbijzijnde metro. Daar aangekomen was het vrij eenvoudig om het hostel te vinden. Met 1 overstap en daarna nog 5 minuten lopen waren we er zo. Aangezien we maar 2 dagen in Barcelona zouden blijven, gingen we na het inchecken vrij snel weer…

Cruise (14-03-2013 / 02-04-2013)

In Santos gingen we met een taxi van het busstation naar de haven. Bij het uitstappen konden we gelijk de grote bagage afgeven, en de handbagage namen we mee. We konden meteen de boot op, maar we moesten een tas wel afgeven omdat er o.a. een mes en drank in zat. Ze hadden er wat…

Terugblik: Brazilie

Opvallend aan Brazilië is dat, ondanks dat het in Zuid-Amerika ligt, er geen Spaans gesproken wordt. In plaats daarvan spreken ze er Portugees. Zelfs vlak over de grens was er geen overgangsgebied. We hadden al een aantal keer gehoord dat Spaans en Portugees wel op elkaar leek en dus dachten we ons er wel te…

Sao Paulo (07-03-2013 / 14-03-2013)

We hadden een weekje in São Paulo gepland waar we de laatste week zouden doorbrengen voordat we op cruise gingen. Aanvankelijk dachten we dat we voor het gemak ook al wel in Santos konden gaan zitten, maar daar zagen we maar één hostel online waar ook nog eens slechte recensies over geschreven waren! São Paulo…

read more →

Ubatuba (03-03-2013 / 07-03-2013)

Bij aankomst in het hostel moesten we nog even wachten op onze kamer. De gasten voor ons waren namelijk te laat met hun check-out en waren pas net vertrokken. Tijdens de schoonmaak braken ze echter de douchekop af en daardoor vonden ze dat we niet in die kamer konden. Voor ons een geluk, want de…

Paraty (26-02-2013 / 03-03-2013)

Van Ilha Grande tot aan Paraty bleef het regenen. Paraty spreek je uit als “parra-TJIE”, waar we nogal wat moeite mee hadden; logischer voor ons leek het om het uit te spreken als “Par-RA-tie”.. We hadden op Ilha Grande geen hostel kunnen boeken voor ons verblijf in Paraty ivm het gebrekkige internet, dus stapten we…

read more →

Ilha Grande (23-02-2013 / 26-02-2013)

Het busje was iets te laat met ophalen, maar hij kwam in ieder geval. Voordat we instapten, werd ons verteld dat er nog gestopt zou worden onderweg om te lunchen. De chauffeur besloot echter om wegens tijdsgebrek maar in 1x door te rijden naar Angra dos Reis. Daar werden we bij de boot afgezet waar…

Rio de Janeiro (14-02-2013 / 23-02-2013)

We hadden na carnaval nog een paar dagen in het appartement om te genieten. Genieten van de lokatie: 500 meter van het bekende Copacabana strand. Genieten van de airco, want het is buiten snikheet. Maar bovenal genieten van je eigen appartementje, je eigen plekje – ook al is dat maar voor 10 dagen. Niemand anders…

read more →

Carnaval in Rio (06-02-2013 / 13-02-2013)

De vlucht naar Rio had maar liefst twee tussenstops en zou in totaal zo’n 8 uur duren. Dat is dus het nadeel van een goedkope vlucht… De tweede tussenstop duurde ongeveer drie uur en daar hadden we gratis wifi. Geen probleem om onszelf te vermaken dus! We hadden gekozen om naar het nationale vliegveld van…